Krabičková dieta – Jednoduchý a flexibilní způsob stravování

Možná se ptáte, co to vlastně ta krabičková dieta je. Princip na kterém krabičková dieta funguje spočívá v naplnění krabiček jídlem v poměru 60% zeleniny a...

Hledáte jednoduchý a zdravý způsob strravovania? Pokud ano, Čtěte dál.

Možná se ptáte, co to vlastně ta krabičková dieta je.

Krabičková dieta je způsob stravování nebo donáškové služby jídla v krabičkách resp. dózách. Je to perfektní způsob stravování pro ty, kteří nemají čas na každodenní vaření a přípravu jídla ať už do práce nebo kdekoliv jinde.

Nejedná se však pouze o donáškovou službu. Podle krabičkové diety se můžete stravovat, aniž by vám jídlo někdo donesl. V podstatě si jídlo samozřejmě nejprve uvaříte resp. připravíte tak, abyste ho měli dostatek alespoň na několik dní.

Následně si jídlo rozdělíte do krabiček a to je všechno.

 

Z jakého jídla by krabičková dieta měla sestávat?

krabickova-dieta

Princip na kterém krabičková dieta funguje spočívá v naplnění krabiček jídlem v poměru 60% zeleniny a ovoce, 30% bílkovin a 10% dresinku, dochucovadel atd.

Na snídani a večeři budete jíst “normální” jídlo tak jak jste zvyklí, ale ostatní jídla jako presnidávka, oběd a svačina budete jíst z krabiček resp. v poměru, který jsme naznačili výše.

Sacharidy jako například pečivo, rýži, brambory atd. do krabiček nedáváte, jejich příjem by měl sestávat výhradně z ovoce a zeleniny. Výjimku můžete udělat v případě, že aktivně sportujete nebo děláte těžkou manuální práci.

Konkrétní rozdělení jednotlivých makronutrientů by mohlo vypadat takto:

 

Bílkoviny

  • Ryby
  • Kuřecí maso
  • Krůtí maso

Sacharidy

  • Brokolice
  • Špenát
  • Hrách
  • Cuketa
  • Grep
  • Jahody
  • Jablka
  • Třešně
  • Ostatní zelenina a ovoce s nízkým glykemickým indexem

Tuky

  • Olivový olej
  • Ořechy
  • Semínka
  • Kokosový olej

Výhody a nevýhody krabičkové diety

Výhoda krabičkové diety je v tom, že udržuje vaši hladinu cukru v krvi v normě během celého dne. Tím, že máte neustálý příjem živin, tak je méně pravděpodobné, že budete mít chuť na nějaké nezdravé jídlo.

Další výhodou je i to, že jíte pouze do momentu, kdy se cítíte najedení bez pocitu hladu nebo naopak přejedení se.

 

Výhody krabičkové diety

  • Krabičková dieta je skvělá pro lidi, kterých nebaví počítání kalorií
  • Celkově šetří čas
  • Jedná se o flexibilní stravování
  • Jíte pouze tolik, abyste byli najedení
  • Díky zelenině a ovoci s nízkým glykemickým indexem nebudete mít náhlé výkyvy hladiny cukru v krvi

 

Nevýhody krabičkové diety

  • Nemáte přehled kolik kalorií denně přijmete
  • Donáška jídla v krabičkách je finančně náročná
  • Jídlo respektive maso nevydrží v krabičkách teplé
  • Jíst maso bez přílohy jako rýže, brambory apod. může přijít někdy divné
  • Na začátku je dost práce s balením do boxů a rozdělením porcí

 

Někomu může tento typ stravování přijít náročný, zejména pokud člověk nemá žádné zdravé stravovací návyky. Je třeba si ale uvědomit, že každá dieta je o změně a změna stravování vždy vyžaduje v určité míře sebezapření.

Poznámka: Zkuste také některé ze salátových receptů pro diabetiky, které najdete zde

Jak vypadá krabičková dieta v praxi?

Je to jednoduché:

  • Připravte si přibližně 3 umělé dózy (krabičky)
  • Vložte do nich 60% ovoce a zeleniny, 30% masa nebo jiného zdroje bílkovin a 10% dresinku nebo jiného dochucovadla
  • Jezte jídlo z krabiček na presnidávku, oběd a svačinu

Při krabičkové dietě máte přibližně 5 jídel denně takže je příjem živin rovnoměrně rozdělen během celého dne.

Stojí také za zmínku, že díky této dietě byste neměli pociťovat potřebu sníst hodně jídla najednou na večeři, což je z hlediska hubnutí a obecně zdravého stravování.

A co si myslíte o dietě vy? Podělte se s námi o vaše zkušenosti dolů do komentářů.

Leave a comment